EXCLUSIEF: Belsimpel neemt Typhone.nl over

EXCLUSIEF: Belsimpel neemt Typhone.nl over

In februari van dit jaar vroeg webwinkelketen The Phone House faillissement aan. Onder The Phone House vielen nog meerdere webshops waaronder GSMeasy, Castle en de grootste van de drie: Typhone.nl. Deze laatste is inmiddels overgenomen door de Groningse webwinkel Belsimpel.

In tegenstelling tot andere webshops gaat het met Belsimpel.nl uitstekend. Het bedrijf, opgericht door Jeroen Doorenbos en Jeroen Elkhuizen vanuit hun “zolderkamertje”, is op dit moment de grootste telecomshop van Nederland. De overname van Typhone verstevigt deze positie.

Typhone.nl wordt geen nieuwe webwinkel
De webwinkel Typhone is gesloten en de domeinnaam verwijst naar de webwinkel Belsimpel.nl. Onze redactie kwam achter deze overname nadat we zagen dat de Whois van het domein Typhone.nl was gewijzigd. Daarna ontdekte we dat zowel de domeinnamen Typhone.nl als Typhone.com naar de winkel Belsimpel.nl worden doorverwezen. Typhone.nl wordt dan ook geen tweede website van “Jeroen & Jeroen”, maar zal dienen als versterking van hun winkel.

In een gesprek met Belsimpel.nl wordt duidelijk dat de overname enkel de domeinnamen betreft. Er zijn geen verdere afspraken gemaakt over een eventuele klachtenafhandeling en oud-personeelsleden van Typhone maken ook geen deel uit van deze transactie. Klanten van Typhone krijgen binnenkort bericht over de overname. Ook vertelt Jeroen Elkhuizen van Belsimpel dat oud-klanten in deze speciale nieuwsbrief bericht krijgen over waar ze naar toe kunnen met eventuele vragen over lopende bestellingen.

 

Met de overname van Typhone wordt het landschap van telecom webwinkels wel iets kleiner. Er zal namelijk geen nieuwe shop op komen. Er is op dit moment nog geen sprake van een nieuwe overname of doorstart bij de webshops GSMeasy en Castle. Wel heeft The Phone House al kenbaar gemaakt dat ze verder gaan met 91 offline winkels.

Phonehouse.nl
De domeinnaam Phonehouse.nl is ook gewisseld van eigenaar. De nieuwe eigenaar van deze naam is Unified Retail Services UA. Een bedrijf dat volgens de KvK nog niet zo lang bestaat. Veel hebben we over dit bedrijf nog niet kunnen vinden. Wel gaan we er vanuit dat de nieuwe eigenaar van Phonehouse.nl ook verschillende winkels in bezit zal hebben. De webshop is op dit moment gesloten en laat enkel een compacte website zien met locaties van alle offline webshops. Het is nog onduidelijk wat er precies met de domeinnaam zal gebeuren. De winkels die verder gaan zijn gedeeltelijk shops van franchise-ondernemers en zijn door de franchisers overgekocht. In totaal zijn er nu 22 franchisenemers die 91 verschillende winkels in handen hebben.

En verder?
En hoe het verder met het faillissement van The Phone House gaat? Via BVA-Auctions zijn er de afgelopen weken al verschillende inboedels van niet overgenomen winkels voorbij gekomen. Daarnaast zijn de curatoren van The Phone House druk bezig met onderhandelingen over de rest van de inboedel. Onder de inboedel vallen nog meerdere domeinnamen en natuurlijk een hele berg aan telefoons, accessoires en meubilair.

 

Bekijk het laatste nieuws in de categorie Algemeen:
René Dekker
Over de auteur: René Dekker

Mede-oprichter van Telefoonabonnement.nl. Al 8 jaar telecomspecialist. Verantwoordelijk voor de content en redactie. Passie voor online. Diehard Apple-fan. Houdt van gadgets, en zijn katten. Favoriete papa van Joris.

Neem gerust contact op:      rene@telefoonabonnement.nl of  0318 - 30 97 26

Reacties (8)
jorrit schreef op 12 mei 2017 om 06:48

wel weer erg jammer dat de klant na een faillissement zoiezo de dupe is. ik ga voor ruim 1200 euro het schip in doordat typhone de bestelling niet meer levert en ik dus nu met een simkaart zonder telefoon zit.
enige communicatie vanaf de curator is er ook niet op 1 mail na.

René Dekker schreef op 12 mei 2017 om 19:42

Hallo Jorrit. Dat is inderdaad wel erg vervelend. Er volgt nog een nieuwsbrief van Belsimpel aan de oud-klanten van Typhone met daarin meer uitleg over de overname en de vervolgprocedure voor lopende bestellingen. Wellicht helpt je dat nog wat.

Wim gj Frederiks schreef op 29 mei 2017 om 16:19

Ben al jaren klant van Typhone.nl maar heb geen schrijven gehad over een faillissement of overname .

René Dekker schreef op 29 mei 2017 om 16:21

Hallo Wim,
Toch is helaas begin dit jaar het doek gevallen voor de webwinkel. Waarschijnlijk ontvang je binnenkort bericht van Belsimpel over de overname.

Priscilla bergers schreef op 14 juni 2017 om 22:17

Hoi, ik heb twee telefoonabonnementen Via typhone , hoe gaat dat nu verder ? Moet ik contact opnemen met belsimpel ? Of met de provider ?

Priscilla bergers schreef op 14 juni 2017 om 22:17

En ook hier nog bericht gehad van typhone uit over het faillissement

Michiel Bergmeijer schreef op 29 juni 2017 om 11:44

Begin februari via Typhone mijn vodafone abonnement verlengd. Helaas geen telefoon mogen ontvangen ivm faillissement, en wel betalen aan vodafone voor deze telefoon. Tot op heden nog niets vernomen van Belsimpel over de eventuele verdere ontwikkeling. Wat gaat er gebeuren? Krijg ik nog een brief via de mail?
Ik verneem graag jullie reactie.

René Dekker schreef op 30 juni 2017 om 15:04

Beste Michiel,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat het zo fout loopt. Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone. Zij kunnen je hier verder mee helpen.

Meepraten? Geef hieronder je reactie

Op zoek naar een nieuwe telefoon? Wij helpen je graag op weg
nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones
beste smartphones
Beste smartphones