Gebruikers Galaxy S8 ervaren probleem met opnieuw opstarten

Gebruikers Galaxy S8 ervaren probleem met opnieuw opstarten

Wereldwijd ervaren Samsung Galaxy S8 en S8 Plus bezitters problemen met hun toestellen. De apparaten schakelen zich namelijk willekeurig uit en starten dan weer opnieuw op. De vermoedelijke boosdoener is de micro SD-kaart die in het toestel geplaatst kan worden voor extra geheugen. Benieuwd naar het hele verhaal? Lees dan snel verder.

Problemen

Er zijn de afgelopen tijd wat problemen met de Samsung Galaxy S8 en diens grotere variant, de Samsung Galaxy S8 Plus. Eerder deze week berichtten wij al over het probleem waarbij enkele gebruikers kampten met een merkwaardige, rode gloed in het display van hun toestel. Ditmaal merken gebruikers van onder meer XDA Developers en Samsung’s eigen gemeenschap-website op dat hun toestellen af en toe zomaar uitvallen en dan opnieuw opstarten. Sommige gebruikers hebben hier zelfs meerdere keren per uur last van. Is dit slechts een kinderziekte die zich afspeelt bij slechts enkele gebruikers, of is er meer aan de hand?

Micro SD-kaart

Het probleem lijkt te liggen bij de micro SD-kaart. Leden van desbetreffende websites begonnen met elkaar over hun ervaringen te praten en het toeval wil dat iedereen ten tijden van het opnieuw opstarten een extra micro SD-kaart geplaatst had. Gebruikers melden dat wanneer zij een app gebruikten, het scherm plotseling bevroor en het toestel zich vervolgens automatisch afsloot. Andere gebruikers melden weer dat zij een zogenaamde boot-loop ervaren. Dit is het fenomeen waarbij je toestel zich continu opnieuw blijft opstarten. Weer andere gebruikers ervaren problemen met de opgeslagen bestanden op de micro SD-kaart. Hierbij kunnen zij soms hun opgeslagen bestanden op de kaart niet terugvinden. Vooralsnog lijken de problemen zich niet te beperken tot een specifiek land of regio, maar mondiaal voor te komen.

Omvang van de problemen

Samsung zelf heeft nog niet op de berichten gereageerd. Gebruikers die met hun probleem aanklopten bij de fabrikant, werden gewezen op de geldende garantie. Zij konden hun telefoon dan ook terugbrengen bij de plaats van verkoop en kregen direct een nieuwe telefoon mee. Zeer netjes opgelost dus van Samsung. Wel is het opmerkelijk dat er toch al redelijk wat problemen zijn gemeld over Samsung’s nieuwste paradepaardjes.

Dit kan uiteraard te maken hebben met het feit dat er simpelweg al heel veel toestellen zijn verkocht. Samsung verkocht tijdens de pre-order fase immers nog nooit zoveel toestellen als bij de Galaxy S8. Bij veel verkochte toestellen, horen veel mensen die problemen ondervinden met hun apparaat. Helaas, maar zo is het vaak wel. Daarnaast zijn er nog geen betrouwbare cijfers beschikbaar over de daadwerkelijke omvang van Galaxy S8 (Plus) bezitters die problemen ondervinden met hun toestel. Wij baseren ons nu immers ook op enkele gebruikers van fora, wat geenszins representatief is. het is dan ook nog niet duidelijk of de problemen aan de software of aan de hardware liggen. Wordt zonder meer vervolgd dus.

Heb jij al een Samsung Galaxy S8 of S8 Plus weten te bemachtigen? Zo ja, ervaar jij één of meerdere van bovenstaande problemen? Laat het weten in de reacties.

Bekijk het laatste nieuws over Samsung:
Michel van 't Klaphek
Over de auteur: Michel van 't Klaphek

Sociaal geograaf en planoloog in opleiding. Had eigen webshops met tweedehands smartphones en tablets. Deze voorliefde voor tech is omgezet in de vele nieuwsberichten voor Telefoonabonnement.nl. Sportief, sociaal.

Neem gerust contact op:      0318 - 30 97 26

Reacties (11)
My schreef op 14 mei 2017 om 19:23

Ik heb zelf een s8+ nu 3 dagen in bezit. Probleem wat ik heb ervaren is dat de zeikanten van het scherm verkleuren ( ROZIG) kleurtje.
Heel iritant valt het meest op met witte achtergrond of bijv als je een foto aan het bekijken bent. Ga hem deze week weer terug brengen.

Mike schreef op 20 mei 2017 om 21:32

Ik heb problemen met mijn se card. Heb uitgebreid met 256gb zoals op de samsung site staat wat mogelijk is. Maar kan geen bestand terug zien of krijg foutmelding. Ook mislukt bestanden erop zetten via pc in 95% van de gevallen

Ronald Spier schreef op 21 mei 2017 om 14:01

Heb nu een aantal weken de Galaxy S8+ in bezit, en sinds 1 week start het toestel een 10-tal keer per dag opnieuw op.
Zeer irritant en ook na het opnieuw opstarten lijkt het toestel wat te haperen. Micro SD kaart er al uit gehaald, maar probleem blijft.
Heb trouwens een andere launcher geïnstalleerd maar om met de oorspronkelijke Touch Wiz blijft het probleem

Jenna schreef op 11 juni 2017 om 10:43

Heb mijn S8 nu een paar weken. Ik heb geen SD kaart in mn toestel en toch ervaar ik dezelfde opstart problemen. Mijn S8 start bij de minste geringste vastloop opnieuw op. Dit is zeer irritant! Soms wel 10 x binnen een uur.

Gerbert schreef op 21 juli 2017 om 16:40

Ik heb problemen met de s8 plus en microsd kaart 128 gb.
Regelmatig slaat hij foto’s niet op en vandaag krijg ik helemaal geen toegang tot de kaart. Heel lastig.

Dennis schreef op 19 september 2017 om 22:01

Ik heb mijn S8 vorige week maandag ontvangen. Na het ingebruik nemen ook problemen. Ook mijn telefoon herstart zich meerdere malen.

Inmiddels contact gehad met Samsung en leverancier. Samsung adviseerd directe ontzuiling van telefoon. telefoon is terug gestuurde naar de leverancier. Deze heeft de telefoon doorgestuurd ter controle naar dynafix.

Afwachten dus!

Mike schreef op 1 november 2017 om 00:20

Mijn S8 loop de laaste tijd het beeld vast en krijg dan strepen door mn scherm..dan start ie zichzelf weer op en zelfs tijdens het opstarten loopt deze vast en na een keer of 3 gaat ie uit..ken m dan niet meer aan krijgen of opladen en pas na meer als 18uur of een dag laad ie weer op en is dan dan ook echt helemaal leeg

DLP schreef op 2 januari 2018 om 11:15

Sinds nov 2017 S8 waar een 128GB SD kaart inzit. Ik heb niet de ervaring dat het toestel vanzelf gaat herstarten, wat ik wel ervaar is dat het scherm uitblijft. Ontgrendelen van het toestel kan ik doen door middel van fingerprint en patroon. Ik hoor dat het toestel nog aanstaat maar krijg geen beeld. Soms gaat dit van zelf over na een tijdje, maar de laatste keer kreeg ik het toestel met beeld weer terug door ernaar te bellen (toestel werkt maar geen beeld, kan dus ook niet opnemen) en dan ophangen. Hierna komt er een melding gemiste oproep zichtbaar op het scherm en kan ik het toestel weer gebruiken. Zijn er ook mensen met de zelfde ervaring?

Vera schreef op 17 maart 2018 om 09:31

Idd ook een s8. Laatste 3maanden steeds problemen. Steeds uitvallen niet meer aan krijgen. Nu vandaag steeds uit. Gaat zelf weer aan. Niet oké. Wat moet je hier mee.!?

Jasper van Wezel schreef op 19 maart 2018 om 08:51

Heeft het opnieuw opstarten en eventueel installeren van de laatste updates niet gewerkt, dan kun je het beste contact opnemen met de winkel waar je het toestel hebt gekocht ook in verband met garantie.

Angel schreef op 18 september 2018 om 23:22

Ja herkenbaar probleem S8 en micro sd kaart niet herkennen na update en opnieuw opstarten van de gsm . Dit probleem betreft alle niet eigen Samsung micro sd kaartjes van allerlei grote. Ik heb dit uitgetest met 2GB / 4 GB/ 128 GB en 256 GB van verschillende merken en alleen de 32 GB van Samsung heeft geen problemen. Kortom de software van Samsung is dusdanig aangepast dat alleen uitbreiding met micro sd kaart van Samsung zelf mogelijk is en geen problemen veroorzaakt met de gsm.

Meepraten? Geef hieronder je reactie

Op zoek naar een nieuwe telefoon? Wij helpen je graag op weg
nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones
beste smartphones
Beste smartphones