Huawei P9 verkoopt ruim twee keer meer dan Huawei P8

Huawei P9

Huawei versterkt zijn positie als nummer drie. Het bedrijf ziet de verkopen van vlaggenschip Huawei P9 in aantallen verdubbelen vergeleken bij de P8. Het Chinese bedrijf publiceerde als eerste van de drie grote smartphone makers vandaag zijn cijfers. Vanavond volgt Apple en overmorgen laat Samsung zien wat zijn Galaxy S7’s gedaan hebben voor de cijfers van de smartphonefabrikant.

Huawei Q2 2016

Huawei verkoopt 25% meer telefoons in het tweede kwartaal van 2016 ten opzichten van het zelfde kwartaal in 2015. In totaal verscheept de Chinese smartphonefabrikant zo’n 60,56 miljoen eenheden. Vooral het succes van het vlaggenschip de Huawei P9 laat de verkoopcijfers stijgen. Richard Yu, Huawei’s Chief Executive Officer bij de Consumer Business Group, geeft aan dat zijn bedrijf vooral groei zag in de traditionele high-end smartphone markt Europa maar ook in de opkomende markten van Latijns Amerika, Noord Afrika en Centraal Azië.

Huawei P9

Succesvolle Huawei P9

De vlaggenschepen van de fabrikant zoals de Huawei P9, P8, Honor 8 en Mate 8 worden overal in de wereld goed ontvangen door consumenten. Het Chinese bedrijf zag de verkoop cijfers van de Mate 8 zelfs met 65 procent stijgen ten opzichte van zijn voorganger Mate 7 in dezelfde periode van 2015. Er zijn nu al 4,5 miljoen Huawei P9 en P9 Plus toestellen verkocht en daarmee verkoopt het nieuwste vlaggenschip van de fabrikant zelfs 120% beter dan zijn voorganger de Huawei P8 in dezelfde periode van 2015.

Groei naamsbekendheid Huawei

Het merk heeft niet onverdienstelijk fors geïnvesteerd zijn naamsbekendheid in de wereld. Via investeringen in marketing in de sport, mode, entertainment en lifestyle brengt Huawei zijn naam wereldwijd tot leven. Het bewustzijn en de erkenning voor het merk Huawei wereldwijd is enorm vergroot. Niet alleen door samenwerkingsverbanden met toonaangevende partners zoals Leica, Swarovski, Google, Harman Kardon, Audi, Microsoft en Intel maar ook dankzij populaire filmsterren als Scarlett Johannson en Henry Cavill.

20 plaatsen gestegen in de BrandZ top 100

Marketing inspanningen met resultaat zo blijkt. Het merk werd in 2016 opnieuw genoemd in de BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands (100 meest waardevolle merken). De waarde van Huawei sprong van positie 70 in 2015 naar plek 50 in 2016 met een waarde van 18.652 miljoen dollar (circa 16.950 miljoen euro). Daarmee nadert Huawei de waarde van Samsung, 19.490 miljoen dollar (circa 17.723 miljoen euro). Beide merken komen bij lange na niet in de buurt van de waarde van Apple, 228.460 miljoen dollar (ongeveer 207.827 miljoen euro). Toch moeten zowel Apple als Samsung volgens BrandZ inleveren op hun merkwaarde vergeleken met 2015.

BrandZ Top 100 Merk Waarde Techbedrijven

Geef een reactie

nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
goedkoopste smartphones
Goedkoopste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones