lg spirit
30 juli 2015 door in LG en Uitgelicht.

Waar Samsung zich meer in gaan zetten op high-end telefoons, gaat LG de tegenovergestelde kant op. Na dalende smartphoneverkopen richt LG haar pijlers op opkomende markten. Het komende halfjaar gaat LG zich naar eigen zeggen ‘agressiever’ inzetten op de mid-range markt.

In het tweede kwartaal van 2015 gingen er 14,1 miljoen LG-smartphones over de toonbank. Dat is drie procent minder dan in het tweede kwartaal van 2014. De verkoop van smartphones droeg 3,02 miljard bij aan LG’s totale omzet.

Maar waarom werden er minder smartphones verkocht? Nou, dat weet LG wel. In het thuisland Zuid-Korea is een verminderende vraag naar high-end smartphones. Nu wil LG zich ‘agressiever’ in gaan zetten op de markt van mid-range toestellen. Daarbij wil de Koreaanse fabrikant zich vooral richten op de opkomende markten.

Cijfers

Het grootste deel van de omzet komt niet uit de smartphonedivisie van het bedrijf. Deze komt uit de huishoudelijke apparaten die de fabrikant verkoopt. In het tweede kwartaal van 2015 boekte LG 11,49 miljard euro omzet, een daling van 7,6 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2014. Onder de streep blijft 186,87 miljoen euro staan, een daling van bijna 60 procent ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar.

Samsung gaat de andere kant op

Eerder deze week maakte Samsung al bekend om zich meer op de high-end markt te richten. Er werden minder smartphones verkocht. De vraag naar Samsung-toestellen uit het het low-end en middenklassesegment is namelijk verminderd in het tweede kwartaal van 2015. Samsung geeft aan de prijs van de Galaxy S6 ‘strategisch aan te passen’.

Geef een reactie


nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
goedkoopste smartphones
Goedkoopste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones