LG Electronics schrijft rode cijfers over afgelopen kwartaal

Het is weer die tijd van het jaar waarin beursgenoteerde bedrijven hun boeken openstellen voor aandeelhouders. Naast Samsung is ook LG aan de beurt. Het bedrijf uit Zuid-Koreaanse heeft een “uitdagend” kwartaal achter de rug, zo valt te lezen in de bijgevoegde persverklaring. Voornamelijk de LG G6 zou het minder goed doen dan verwacht.

Niet zo gek, aangezien de LG G6 vrijwel altijd wel ergens in de uitverkoop is. En is het toestel niet tegen een verminderde prijs te krijgen, dan probeert LG je wel te lokken door het geven van een cadeautje. Nadat je eerder al een exclusieve headset bij de telefoon kreeg krijg je momenteel voor 75 euro aan cadeaubonnen bij aanschaf van het meest recente vlaggenschip. In de VS is het toestel momenteel voor maar liefst 200 euro minder dan de adviesprijs te verkrijgen bij onder meer de winkelketen Best Buy. Dit ligt dan ook compleet in lijn met de vanochtend gepubliceerde kwartaalcijfers. Het Zuid-Koreaanse concern schrijft namelijk maar liefst een verlies van zo’n 105 miljoen euro in de boeken.

De tijdelijke actie waarbij je een cadeaukaart krijgt bij aanschaf van de LG G6

“Uitdagend kwartaal”

Het gaat hier uiteraard om de mobiele divisie van het concern. Naast dat LG telefoons produceert maken ze ook onder meer koelkasten, vaatwassers en magnetrons. In de persverklaring typeert de directie van de mobiele divisie het afgelopen kwartaal zelf als “uitdagend”. Hierbij geven ze aan dat voornamelijk de tegenvallende high-end telefoon verkopen de oorzaak zijn van dit resultaat. Nogal wrang, aangezien de verwachte verkopen van de LG G6 onlangs al zijn teruggeschroefd en zelfs dit resultaat niet is gehaald. Ook geeft LG aan dat het hinder ondervindt van de toegenomen prijs voor componenten. Onder meer beeldschermen worden steeds duurder, zo valt te lezen.

Positief nieuws

Gelukkig is er ook positief nieuws voor LG. Zo krijgt het steeds meer een voet aan de grond in de Verenigde Staten waar het een verkooptoename van dertien procent heeft weten te behalen. Deze toename is vooral afkomstig van het lagere en middensegment van de fabrikant. Logisch dat de fabrikant hier dus volop op inzet door onlangs bijvoorbeeld de LG Q6 en LG Q8 te presenteren: betaalbare middenklassers. De rest van de mobiele divisie schijnt het daarnaast ook vrij aardig te doen. De afdeling die verantwoordelijk is voor de verkoop van ‘smart home’ apparaten zoals slimme thermostaatmeters weet een groei van dertien procent te boeken.

LG Q8 little LG V20

De onlangs gepresenteerde LG Q8

 

Bekijk het laatste nieuws over LG:

Meepraten? Geef hieronder je reactie

Op zoek naar een nieuwe telefoon? Wij helpen je graag op weg
nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
goedkoopste smartphones
Goedkoopste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones