Motorola_logo26
14 februari 2015 door in Motorola en Samsung.

Volgens Motorola-topman Rick Osterloh zal Motorola de weg naar boven weer vinden. Dat in tegenstelling tot Samsung. Hij zegt het niet direct, maar spreekt over een zevenjaarscyclus in de markt waarbij de ene leider de andere vervangt.

Samsung is nu aan de beurt

Daarmee doelt hij op Nokia en BlackBerry, die hun glorieuze tijden overduidelijk achter de rug hebben. Zij zitten niet meer op hetzelfde hoge niveau als dat ze ooit hadden en zullen deze waarschijnlijk ook niet meer bereiken. Hiermee impliceert Osterloh dat hij verwacht dat Samsung nu aan de beurt is.

Op dit moment is Samsung nog de één na grootste op de wereldwijde smartphonemarkt. Twee jaar geleden stond Samsung nog aan kop, met Apple op twee.

De weg omhoog

Motorola zelf maakt op dit moment naar eigen zeggen een fascinerende verandering door, waarbij “mensen zich beginnen te realiseren dat je niet langer 600 dollar hoeft te betalen voor een uitmuntende telefoon en een uitmuntende ervaring.” Motorola wil een alternatief bieden voor andere premium merken voor een veel betere prijs. En van die aanpak zijn de Motoroleanen overtuigd.

Wij ook wel een beetje: in het laatste kwartaal van 2014 verkocht de telefoonfabrikant tien miljoen smartphones. Dat is 118 procent meer dan dezelfde periode een jaar ervoor.

Verkoop

In 2011 werd Motorola gekocht door Google. Volgens Osterloh gaf dat het bedrijf veel tijd en mogelijkheden om een nieuwe, frisse wind door het bedrijf te laten waaien. Sinds 2014 is Lenovo de eindbaas en deze verandert Motorola in een premium-merk. “Met Lenovo hebben we de perfecte partner gevonden om uit te breiden naar nieuwe markten zoals China.”

Motorola verwacht binnen 1 tot 1,5 jaar eindelijk uit de rode cijfers te zijn.

Geef een reactie


nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
goedkoopste smartphones
Goedkoopste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones