22 juli 2013 door in Algemeen.

bellenBij het afsluiten van een abonnement is het erg belangrijk om rekening te houden met je belgedrag. En niet alleen je belgedrag van nu, maar ook voor de gehele looptijd van je contract. Dit is natuurlijk moeilijk te bepalen en consumenten in Nederland doen dit dan ook massaal verkeerd. Wij verbruiken maandelijks voor meer dan 70 miljoen euro te veel aan internet, sms en belminuten.

70 miljoen euro buiten de bundel

De Nederlandse consument belt, sms’t en internet maandelijks meer dan 70 miljoen euro buiten de bundel. Motivication heeft onderzocht dat ongeveer 40 procent van de mobiele gebruikers in Nederland maandelijks buiten de bundel treedt.

De kosten voor bellen, sms en data buiten de bundel zijn vaak veel hoger dan de kosten binnen je bundel. Het is dan ook aan te raden om vooraf goed te bepalen wat je ongeveer denkt te gaan gebruiken. Als je verwacht dat je meer verbruikt dan 300 minuten, is het onverstandig om een abonnement met 300 minuten af te sluiten. De maandelijkse kosten lijken dan misschien wel lager, maar je betaalt uiteindelijk meer.

Hogere tarieven buiten de bundel

Telefoonproviders verdienen veel geld aan consumenten die buiten de bundel bellen. Vaak passen ze de tarieven hier ook op aan en zijn de kosten buiten de bundel veel hoger dan die binnen de bundel. Hier lijkt echter verandering in te komen door providers die het mogelijk maken om onbeperkt te internetten of en te bellen.

Onbeperkte telefoon abonnementen

Steeds meer providers bieden tegenwoordig telefoon abonnementen aan met onbeperkt internet of onbeperkt bellen en sms’en. De maandelijkse kosten zijn dan redelijk hoog maar voor iemand die extreem veel belt of gebruik maakt van internet is dit vaak een uitkomst. T-Mobile en KPN bieden nu abonnementen aan waarbij je nooit meer buiten je bundel belt of internet.

Geef een reactie


nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
goedkoopste smartphones
Goedkoopste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones