Samsung Galaxy S7 Edge vertoont roze strepen

Samsung Galaxy S7 Edge vertoont roze strepen

Wie dacht dat Samsung uit de problemen was na de presentatie van onderzoeksbevindingen van de Galaxy Note 7, heeft het mis. Myce heeft een groot aantal klachten verzameld waarin gebruikers klagen over een roze streep op het beeldscherm van hun Samsung Galaxy S7 Edge. Heeft Samsung opnieuw een vet probleem?

Gisteren zette Samsung voor eens en altijd een streep door het fiasco dat Samsung Galaxy Note 7 heet. Het ene na het andere toestel vloog spontaan in brand als gevolg van een grove designfout van de accu. Dat is de belangrijkste conclusie uit het grootschalige onderzoek dat de Zuid-Koreaanse smartphoneproducent de afgelopen maanden uitvoerde. Het bedrijf ging diep door het stof en bood bij monde van Dong-Jin Koh, het hoofd van Samsungs smartphone-afdeling, haar oprechte excuses aan. Om herhaling in de toekomst te volkomen heeft het bedrijf een strenger veiligheidsprotocol in het leven geroepen.

Ondanks het gezichtsverlies heeft Samsung nog alle vertrouwen in de Galaxy Note-reeks. Sterker nog, een opvolger is in de maak. In een interview met CNET bevestigde topman Koh dat de Samsung Galaxy Note 8 in de maak is. Meer details over het vlaggenschip kon hij nog niet geven. Als Samsung hetzelfde tijdpad volgt als bij de Galaxy Note 7, dan zouden we deze zomer het vlaggenschip te zien krijgen.

Roze streep

De ellende is echter nog niet voorbij. Myce ontdekte dat een groot aantal gebruikers wereldwijd klaagt over een roze streep over het scherm van hun Samsung Galaxy S7 Edge. Ondanks de streep werkt het scherm nog prima, maar het is wel bijzonder hinderlijk. Gezien het bedrag dat klanten op tafel moeten leggen voor het toestel, is het niet iets dat je verwacht.

Myce vond klachten over de roze streep op diverse internationale fora, waaronder in Amerika, Australië, Duitsland en Nederland. Ook op Samsungs officiële website en op Reddit is een topic gewijd aan het probleem. Dat geeft aan dat het probleem wijdverspreid is. Diverse providers hebben vervangende exemplaren verstrekt, maar alleen als deze nog binnen de garantietermijn vielen.

Voorop moeten we stellen dat de klachten niet nieuw zijn. De eerste opmerkingen over de roze streep stroomden afgelopen zomer al binnen. Het heeft dus niets met de update naar Android 7.0 Nougat te maken, die onlangs beschikbaar is gesteld voor dit vlaggenschip.

Oplossing

Myce heeft de klachten geïnventariseerd en daaruit blijkt dat het een hardwareprobleem is. Een simpele patch of software-update verhelpt de problemen dus niet. Een definitieve oplossing om de roze streep te laten verdwijnen is er niet, maar er worden wel allerlei tijdelijke oplossingen genoemd.

Zo wordt de suggestie gedaan dat je het scherm kunt resetten door *#0*# te bellen en vervolgens op de RGB-knop te drukken. Daarmee zou het euvel verholpen worden. Mogelijk werkt dit de eerste keer niet. In dat geval moet je de bovenstaande code enkele keren doorgeven. Andere gebruikers zeggen dat de roze streep tijdelijk verdwijnt als je aan de voorzijde vlak bij het Samsung-logo op het scherm drukt.

Samsung heeft nog altijd niet officieel gereageerd op het probleem. Medewerkers adviseren gebruikers om hun toestel op te sturen zodat Samsung ze kan onderzoeken.

 

Heeft een van onze lezers last van dit probleem op zijn of haar Galaxy S7 Edge?

Bekijk het laatste nieuws over Samsung:
Anton Mous
Over de auteur: Anton Mous

Schrijver in hart en nieren. Na de studie politicologie en parlementaire geschiedenis volledig gericht op webredactie en online journalistiek. Schrijft over alles wat met smartphones te maken heeft, en heeft een aardige collectie merkwaardige telefoons uit de oude doos.

Neem gerust contact op:      0318 - 30 97 26

Reacties (5)
thijs schreef op 24 januari 2017 om 15:47

ik heb op dit moment last van dit probleem. heb de telefoon nog nooit laten vallen oid.
zeer vervelend.

Rene schreef op 11 april 2017 om 22:20

Heb het zelfde probleem gehad na de laatste update. Heb het scherm een paar keer gereset. Geen succes. Na een extra lading van de accu, was de roze streep wonderbaarlijk verdwenen….echt bijzonder…maar voor hoe lang.

Alex schreef op 30 april 2017 om 20:39

Terwijl ik de telefoon vandaag gebruikte zag ik de roze steek opkomen.
Morgen maar een naar de provider bellen wat te doen.

Danyel schreef op 17 juni 2017 om 13:04

Ik heb sinds vorig jaar Juli al last van deze “roze streep”. Na hem ’s avonds aan de oplader gezet te hebben, deed ik hem de volgende ochtend aan, met een roze streep in het beeld. Volgens Samsung wordt dit niet onder garantie gerepareerd aangezien ik krasjes op de hoeken van mijn behuizing heb… Dit komt door het gebruik van mijn hoesje (Nilkin). Een erg goed en duur hoesje, die ik vanaf het begin af aan al eromheen heb gehad. Aangezien het vakje voor de hoofdtelefoonuitgang net te klein is voor mijn hoofdtelefoon plug, haal ik het hoesje ervan af als ik deze gebruik. Daardoor zijn deze krasjes gekomen (door het schuiven). Geen garantie dus voor mij. En wel een streep die even breed is als het batterijpercentslage op je beeldscherm. Nu maar iets via de verzekering proberen. Voor mij hierna geen Samsung meer!

Harry schreef op 24 augustus 2017 om 00:07

Bij mij hetzelfde probleem. Telefoon voor meer dan 800 euro bij The Phonehouse gekocht. Zij namen contact op met de Samsung app service en die deden het af met valschade en mogen het scherm niet onder garantie vervangen. Het toestel is puntgaaf en is nooit gevallen. Als men het niet oplost kost dit wereldwijd heel veel klanten. Ook voor mij nooit meer een Samsung als dit niet opgelost wordt.

Meepraten? Geef hieronder je reactie

Op zoek naar een nieuwe telefoon? Wij helpen je graag op weg
nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones
beste smartphones
Beste smartphones