Samsung lanceert de Galaxy S8 volgende maand in Japan

Samsung lanceert de Galaxy S8 volgende maand in Japan

Vandaag heeft Samsung Electronics een speciale Galaxy Studio studio geopend in Tokyo, Japan. Vooruitlopend op de lancering van de Samsung Galaxy S8 aldaar kunnen Japanners alvast kennis maken met het vlaggenschip.

The Investor toont vandaag de nieuwe belevingswinkel van Samsung in Japan. De Galaxy S8 is namelijk nog niet gelanceerd in het land van Sony. Men verwacht dat Samsung het toestel aan het begin van juni zal lanceren. Binnen Japan hebben Apple en Sony het grootste marktaandeel en de Koreaanse smartphone fabrikant is teruggelopen naar der vijfde plaats. Met de lancering van de Galaxy S8 gaat Samsung de strijd aan met de iPhone 7 en natuurlijk de Sony Xperia XZ Premium.

Galaxy Studio

Galaxy Studio

De nieuwe Galaxy Studio in Japan geeft klanten de mogelijkheid om de Galaxy S8 en Galaxy S8+ te ervaren en in actie te zien. Uiteraard vind je in de studio het volledige assortiment aan gadgets die naast de beide Galaxy broers werden gelanceerd. Klanten maken kennis met de 360-graden camera Gear 360 en natuurlijk ook Gear VR. Daarnaast zal er ongetwijfeld een hoek zijn waar je kunt werken met de Samsung DEX.

Men verwacht dat Samsung Electronics het Galaxy S8 vlaggenschip aan het begin van juni in Japan lanceert via de eerste en tweede mobiele providers in het land, NTT Docomo en KDDI.

Samsung in Japan

Japan is de laatste grote markt waar Samsung Electronics de nieuwe vlaggenschip smartphones lanceert. Na de lancering in Japan is de Samsung Galaxy S8 te koop in 150 landen in de wereld, meldt Samsung. De Zuid-Koreaanse fabrikant wil met de Galaxy S8 vlaggenschepen een terugkeren op de Japanse markt. In 2012 had Samsung een marktpositie in Japan van circa 15 procent. Door de toenemende concurrentie binnen de smartphone markt in het land is het marktaandeel flink teruggelopen. Op basis van de cijfers van Strategy Analytics over de eerste drie maanden van 2017, is Samsung de vijfde smartphone verkoper in Japan. Het bedrijf heeft een marktaandeel van 3,8 % en verkocht ongeveer 300.000 smartphones. Uit hetzelfde rapport blijkt dat Apple circa 50 % van de Japanse markt in handen heeft en Sony is goed voor 13,5 % in dezelfde periode.

Maakt Samsung enige kans tegen Apple en Sony? Als het aan de wereldwijde verkoopcijfers van de Galaxy S8 vlaggenschepen ligt in ieder geval wel. De verkoopcijfers zijn namelijk veelbelovend. Op 16 mei kon het Koreaanse bedrijf al melden dat er wereldwijde 10 miljoen vlaggenschepen zijn verkocht. In de eigen markt, Korea, waren er op 27 maart al 1.000.000 telefoons verkocht.

Bekijk het laatste nieuws over Samsung:
Jasper van Wezel
Over de auteur: Jasper van Wezel

Tech Blogger uit het Brabantse Milheeze. Met een achtergrond in economie en psychologie, maar schrijft tegenwoordig met veel passie over alles dat smartphone gerelateerd is. Expert op het gebied van in Azië uitgebrachte smartphones. Vertaalt technische droge informatie naar klantvriendelijke en leesbare nieuwsitems. Ook gek op roeien, en vader in spé.

Neem gerust contact op:      jasper@telefoonabonnement.nl of  0318 - 30 97 26

Meepraten? Geef hieronder je reactie

Op zoek naar een nieuwe telefoon? Wij helpen je graag op weg
nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones
beste smartphones
Beste smartphones