Telefoon abonnement verlengen

Kies je huidige provider:
Maandbedrag:
Van € 0,- t/m € 40,-

Top 3 telefoon aanbiedingen

1
Apple iPhone 8
iPhone 8100 minuten + 5GB€ 15,00 p/mToestel: € 26,00 p/m
Bekijk telefoon
2
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S8100 minuten + 5GB€ 15,00 p/mToestel: € 21,00 p/m
Bekijk telefoon
3
Apple iPhone 7
iPhone 7onbeperkt bellen + 5GB€ 18,50 p/mToestel: € 24,00 p/m
Bekijk telefoon

Informatie over het verlengen van je telefoon abonnement

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je gewoon tevreden bent over je huidige abonnement of provider en deze dan ook niet wilt veranderen. De belminuten passen precies in het belgedrag, de dekking is uitstekend en de prijs is voor jou laag genoeg. Het kunnen zomaar redenen zijn om een abonnement te verlengen. In het verleden was het verlengen van een abonnement eigenlijk niet zo interessant, want toen stegen de prijzen nog. In die situatie is tegenwoordig bijna altijd verandering in gekomen. De laatste jaren ziet Telefoonabonnement.nl een trend waarbij vooral duurdere abonnementen goedkoper worden. Daarnaast zien wij een trend waarbij providers flinke kortingen geven voor de looptijd van een abonnement. Is je looptijd voorbij, dan gaat de prijs om hoog. Wij raden je daarom aan, om na het einde van de looptijd eens te kijken wat jouw huidige provider je heeft te bieden bij verlengen. Als je een telefoonabonnement gaat verlengen, zijn er echter wel enkele factoren waar je rekening mee dient te houden.

Wijzigingen van je contract en wensen

Een provider kan gedurende de looptijd van een mobiel abonnement bepaalde voorwaarden aanpassen. Aan de andere kant zal jouw provider gedurende de looptijd van het contract, de prijzen die gelden voor nieuwe contracten verhogen of verlagen. In de telefonie markt na 2016 merkt Telefoonabonnement.nl, dat vooral de grote abonnementen vaak in prijs dalen of in databundel stijgen. Degene die twee jaar geleden dan een abonnement heeft afgesloten, kan in de huidige markt voor hetzelfde maandelijkse bedrag meer data en belminuten krijgen. Daarom is het ook zo belangrijk dat je ruim voor het verlengen op deze website de nieuwste abonnementen met elkaar vergelijkt.

Er is nog een aspect waar je rekening mee moet houden. Het is namelijk niet alleen de provider die voorwaarden kan wijzigen. Jij als abonnee van tegenwoordig kan ook je eisen voor een mobiel abonnement hebben gewijzigd. Vroeger had je bijvoorbeeld veel minder data nodig omdat je toen niet naar Soundcloud of Spotify luisterde. Laat staat naar Netflix kijken. Het is daarom niet vreemd, dat de gemiddelde abonnee in 2017 al 2,2 GB aan data verbruikt, dat is veel meer dan in 2015. Er is zelfs nog een reden om verlengen te onderzoeken, want misschien wil je in plaats van 3G wel genieten van de hoge 4G snelheden. Wil je verlengen bij je eigen provider? Dan hoef je echt niet bij dezelfde data en bel hoeveelheid te blijven. Je hebt de volledige keuze uit het huidige aanbod. Er zijn een groot aantal providers die verlengen zelfs nog ietsjes aantrekkelijker maken.

Prijsverschillen tussen providers en webshops

In de telecommarkt zijn er budget aanbieders, providers die gerichte bundels aanbieden en premium aanbieders. Je snapt dat er een groot verschil in prijs kan zijn tussen mobiele abonnementen van deze providers. Er is namelijk en behoorlijk prijsverschil tussen een premium abonnement en de prijs die een budget provider rekent voor een mobiel abonnement. Op het moment dat je wilt verlengen is het een ideaal moment om eens een kijkje te nemen in het aanbod. Je kun namelijk eenvoudig jouw abonnement met andere providers vergelijken. Houdt hierbij wel rekening met de eventuele aansluit kosten. Je hoeft niet bang te zijn, dat je jouw 06-nummer niet mee kunt nemen. Nummerbehoud is vrijwel altijd gratis. LET OP, in dat geval moet je jouw nieuwe provider je huidige abonnement laten opzeggen. Soms is het gewoon fijner om te verlengen bij je huidige provider. Met een paar muisklikken heb je de meest voordelige aanbieder gevonden en kun jij heel makkelijk jouw abonnement verlengen.

Extra diensten bij je abonnement

Nadat je een jaar of twee jaar bij een provider hebt gezeten heb jij een mooi beeld van wat je nog mist of wat juist duurder uitvalt dan gedacht. Het is dan ook verstandig om na afloop van je abonnement eens te kijken naar de extra diensten die providers aanbieden om zo wellicht de kosten te drukken. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je stiekem toch nog veel sms't of juist veel belt in het buitenland. Deze bundels kunnen soms ook nog voor een extra korting zorgen op de totaalprijs.

Contractduur bij een verlenging

Een belangrijk aandachtspunt bij verlengen is de contractduur. Voordat je verlengt zijn er namelijk een paar vragen. Is je huidige smartphone nog goed? Wil je een nieuwe smartphone? Hoe lang wil je het nieuwe abonnement? Is je huidige smartphone nog goed genoeg, dan kun je prima verlengen zonder telefoon. Bedenk dan wel, dat je telefoon kapot kan gaan. Je doet er in dit geval goed aan, om een maandelijks of jaar sim only abonnement te kiezen. Wil je een nieuwe smartphone hebben, dan is een mobiel abonnement een goede optie. De abonnementen van twee jaar zijn in de regel goedkoper dan jaar abonnementen. Dat komt omdat je langer aan het abonnement vast zit.

Stilzitten kost geld

Als je niets doet, dan loopt je abonnement stilzwijgend verder. Elke maand wordt het abonnement verlengt met de originele voorwaarden. In veel gevallen betekent het, dat de prijs van het abonnement omhoog gaat. Het oude abonnement had namelijk een aantrekkelijke korting over de looptijd. Na deze looptijd vervalt ook de korting. Wees daarom alert en verleng op tijd. Is je abonnement nu al verlopen? Geen nood, je kunt het abonnement elke maand alsnog verlenging of opzeggen. Wees je er van bewust dat verlengen in bijna alle gevallen aantrekkelijker is. Je haalt zo het maximale uit jouw abonnement.