24 maart 2015 door in KPN en Uitgelicht.

De merknaam van jongerenprovider Hi gaat verdwijnen. Deze gaat per 1 mei verder onder de vleugels van moederprovider KPN. Dat maakte KPN vanochtend bekend. De reden? De specifieke wensen van Hi-gebruikers en KPN-gebruikers zijn in de loop der tijd steeds meer naar elkaar toegegroeid.

Dezelfde focus

In de loop der tijd legden zowel KPN als Hi de focus steeds meer op grotere databundels en de mogelijkheid om vast en mobiel te combineren. KPN zegt dat het samenvoegen met Hi een onderdeel is van de strategie die het bedrijf uitstippelt, om de “organisatie, processen en producten te vereenvoudigen”. Ook zal het kostenbesparend werken.

De abonnementen van bestaande Hi-klanten worden tussen 23 april en 1 juli automatisch overgezet naar KPN. Zij krijgen daar persoonlijk bericht over. Er verandert niets aan je telefoonnummer, bundel(s) of extra kortingsbundels/Spotify. Overigens zal de Hi-doelgroep zeker niet vergeten worden bij KPN.

Gevolgen

De 52 bestaande Hi-winkels zullen verdwijnen. Voor een meerderheid van de 312 medewerkers kan KPN voor een nieuwe arbeidsplek zorgen. Dat zou gaan om in totaal 215 voltijdbanen (fte). Wat betreft de andere dochtermerken Telfort en Simyo verandert er niets.

Hi bestond sinds 1996, dus bijna twintig jaar. In het begin focuste Hi zich vooral op prepaid voor jongeren, om betaalbare diensten aan te kunnen bieden. In 2004 werd die focus verlegd naar sms’en en vanaf 2007 kwam het mobiel internet op. Hoeveel klanten de jongerenprovider had, is niet bekend. KPN heeft inclusief Hi, Telfort en Simyo, 7,5 miljoen mobiele klanten in Nederland.

Geef een reactie


nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
goedkoopste smartphones
Goedkoopste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones