Motorola reageert op loslatend scherm Moto Z2 Force

Motorola reageert op loslatend scherm Moto Z2 Force

Ophef bij Motorola. De Amerikaanse smartphonemaker raakte deze week in opspraak toen gebruikers van de Motorola Moto Z2 Force klaagden dat hun beeldscherm spontaan losliet. De fabrikant reageert op de kwestie en zegt dat gedupeerden kosteloos de beschermlaag kunnen laten vervangen bij Motorola. 

De Motorola Moto Z2 Force is uitgerust met ShatterShield technologie. Dat betekent dat als je het toestel op de grond laat vallen, het beeldscherm niet bij de eerste beste val in duizenden stukjes breekt. Bij het gros van de moderne telefoons is dat wel het geval. Als je scherm eenmaal gebarsten is, doe je er goed aan om deze direct te laten vervangen. Bij de Moto Z2 Force hoef je je daar geen zorgen om te maken dankzij het barstbestendige scherm.

ShatterShield klinkt als een geweldige en waardevolle aanvulling op je telefoon. Toch heeft Motorola al de nodige klachten hierover ontvangen. Zo hoorden we verhalen van mensen die claimden dat ze hun scherm beschadigden door er met hun vingernagel overheen te gaan. Motorola kwam toen met een persverklaring op de proppen waarin het zei dat het display barstbestendig is en niet krasbestendig (‘shatterproof, not scratchproof’). De oplossing was eenvoudig: klanten moesten op eigen kosten maar een screen protector aanschaffen.

Motorola draait op voor de kosten

Deze week doken er berichten en foto’s op waarop duidelijk te zien was dat een van de beschermlagen waaruit ShatterShield is opgebouwd losliet. Met name rondom de thuisknop en in de hoeken is ShatterShield onderhevig aan slijtage. Gedupeerden denken dat dit door de warmte komt die de processor produceert.

Op het ondersteuningsforum van Motorola reageerde de klantenservice op individuele gevallen. Gedupeerden kregen te horen dat, hoe vervelend dit ook is, zij zelf verantwoordelijk zijn voor de schade. Dat betekent dat zij zelf moeten opdraaien voor de kosten voor het vervangen van de ShatterShield technologie.

Vrijdag kwam de fabrikant met een officiële verklaring die voor iedereen geldt. Daarin stelt Motorola dat het haar telefoons uitvoerig test en de kwaliteit garandeert. Toch betreurt het bedrijf dat een kleine groep hinder ondervindt van het beeldscherm. Motorola trekt dan ook het boetekleed aan en belooft kosteloos om de schade te herstellen. Dat scheelt weer enkele tientallen euro’s en dollar.ws Amerikaanse klanten kunnen terecht bij het Motorola Return and Repair Center. Nederlandse klanten doen er goed aan om contact op te nemen met de fabrikant en te vragen wat zij moeten doen.

Hieronder hebben we de volledige verklaring van Motorola opgenomen.

“Like all Motorola phones, the Moto Z2 Force edition goes through extensive accelerated life testing to help ensure it will stand up to the rigors of everyday life as part of its qualification for shipment. A small number of customers have reported the protective lens liner peeling on their Moto Z2 Force edition. Our standard policy for replacing the protective lens liner due to cosmetic damage is to offer a Liner Replacement Service for a nominal fee of $49.99. We believe these incidents are contained to a minimal quantity and will waive the fee for the affected consumers.”

 

Zijn er lezers die last hebben van hetzelfde probleem?

Bekijk het laatste nieuws over Motorola:

Meepraten? Geef hieronder je reactie

Op zoek naar een nieuwe telefoon? Wij helpen je graag op weg
nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones
beste smartphones
Beste smartphones