Snelladen werkt niet op Galaxy S8 (Plus) na update

Snelladen werkt niet op Galaxy S8 (Plus) na update

De Samsung Galaxy S8 en Galaxy S8 Plus worden opnieuw geplaagd door kinderziektes. Ditmaal klagen gebruikers massaal dat Fast Charging niet langer werkt sinds zij de beveiligingsupdate van oktober hebben geïnstalleerd. Samsung heeft nog niet op de aantijgingen gereageerd.

De Samsung Galaxy S8 en Samsung Galaxy S8 Plus worden door de meeste recensenten geprezen. Sterker nog, de vlaggenschepen worden door de meeste smartphoneliefhebbers beschouwd als de beste Android-telefoons van het jaar. Het is dan ook niet voor niets dat ze de afgelopen maanden menigmaal in de prijzen zijn gevallen.

Sinds de lancering half april zijn er ook de nodige kritische geluiden te horen over de vlaggenschepen. Zo hebben gebruikers veel commentaar gegeven op de plaatsing van de vingerafdrukscanner, maar ook over het broze design. Eén keer ongelukkig vallen kan al voldoende zijn om hem naar de reparateur te brengen, of zelfs helemaal te laten vervangen. De afgelopen maanden hebben we ook klachten voorbij zien komen over  boot-loopproblemen, een rode gloed over het scherm, problemen met de stabiliteit van de WiFi-verbinding en speakers die er uit het niets mee stopten. Gisteren meldden we nog dat sommigen klagen over de camera. Deze zou ineens niet meer scherpstellen.

Fast Charging defect

Het slechte nieuws houdt nog even aan voor Samsung. Via het Amerikaanse support forum van Samsung en Twitter meldt een groot aantal gebruikers dat Fast Charging het niet langer doet. De problemen deden zich voor het eerst voor toen zij de beveiligingsupdate van oktober 2017 installeerden. Deze werd half november wereldwijd uitgerold. Omdat de update niet iedereen op hetzelfde moment bereikt, is het ook niet zo vreemd dat we nu pas op de klachten stuiten.

Uit het bovenstaande kunnen we concluderen dat de oorzaak van het probleem in de software gevonden moet worden. Het lijkt er dus op dat een patch het euvel zou moeten oplossen. Tegelijkertijd melden sommige techsites dat hun vlaggenschepen nergens last van hebben en dat snelladen probleemloos werkt. Het ontbreken van Fast Charging is natuurlijk niet het eind van de wereld, maar het is wel enorm vervelend. Sommigen claimen dat opladen nu tot wel zes uur in beslag neemt. Als je snel even wat extra energie nodig hebt, heb je een probleem. Volgens de klachtenregen doet het probleem zich niet alleen voor met de originele oplader van Samsung of DeX Dock, maar ook bij opladers van derden.

De een probeert positief te blijven en hoopt dat Samsung snel met een oplossing komt. Anderen zijn wat minder mild en schelden de huid van de Koreaanse smartphonemaker vol. Hieronder vind je een bloemlezing van de klachten die we op Twitter zijn tegengekomen.

We hopen dat het probleem bij de eerstvolgende software-update wordt opgelost. Dat zou de beveiligingsupdate van november 2017 kunnen zijn. Als je pech hebt moet je wachten totdat Samsung het probleem verhelpt bij de Android Oreo update. Tot op heden heeft Samsung de problemen nog niet erkend of gereageerd op de kwestie.

 

Is er iemand onder jullie waarvan zijn of haar Galaxy S8 (Plus) ineens niet meer snel oplaadt? We zijn erg benieuwd naar jullie reactie.

Bekijk het laatste nieuws over Samsung:
Anton Mous
Over de auteur: Anton Mous

Schrijver in hart en nieren. Na de studie politicologie en parlementaire geschiedenis volledig gericht op webredactie en online journalistiek. Schrijft over alles wat met smartphones te maken heeft, en heeft een aardige collectie merkwaardige telefoons uit de oude doos.

Neem gerust contact op:      0318 - 30 97 26

Reacties (2)
jan willem schreef op 3 december 2017 om 19:47

Mijn galaxy s8 laadt sinds 2 dagen ook niet meer snel op. Omdat ik de berichten niet gelezen had heb ik reeds een afspraak voor een reparatie. Ik ze morgen ochtend gelijk effe contacten over hoe en wat.

Leon schreef op 18 december 2017 om 20:33

De S8 zo’n 3 maanden in bezit. Eerste 2 maanden probleemloos geladen.
Toen ineens dat de usb connector niet goed werkt. Moet stevig aangedrukt worden. Als je het draadje perongeluk aanraakt laad die al niet meer op… Ook krijg ik de laatste tijd steeds de melding dat de originele lader geplaatst moet worden terwijl het gewoon de lader en kabel is uit de doos.
Toen draadloos opladen aangeschaft (wilde ik toch al doen), werkte in het begin goed. Ook die van mn vriendin, die een S6 heeft, werkt er goed op. Vrij snel daarna werd het steeds lastiger om de juiste positie te vinden om m te laden. Soms moet ik m wel 7 a 8 keer opnieuw op de lader leggen voordat het lampje langer dan 10 sec. blauw blijft. Maar vaak blijkt smorgens dat ie maar gedeeltelijk opgeladen is, dus dan is het opladen weer onderbroken. Behoorlijk irritant allemaal…. Zeker voor zo’n dure telefoon!

Meepraten? Geef hieronder je reactie

Op zoek naar een nieuwe telefoon? Wij helpen je graag op weg
nieuwste smartphones
Nieuwste smartphones
populairste smartphones
Populairste smartphones
beste smartphones
Beste smartphones