Vergelijk direct 1.386.622 telefoon aanbiedingen

Filter aanpassen ▼
Stel je eigen abonnement samen:
Provider:
100 min/sms
2 GB4G
2 jaar
Eenmalig: 78,00
35,00 p.m.
kostenoverzicht
Bekijk actie
1000 min/sms
1 GB4G
2 jaar
Eenmalig: 83,00
26,00 p.m.
kostenoverzicht
Bekijk actie
1000 min/sms
1 GB4G
2 jaar
Eenmalig: 83,00
27,00 p.m.
kostenoverzicht
Bekijk actie
1000 min/sms
1 GB4G
2 jaar
Eenmalig: 94,00
18,00 p.m.
kostenoverzicht
Bekijk actie
100 min/sms
2 GB4G
2 jaar
Eenmalig: 80,00
40,00 p.m.
kostenoverzicht
Bekijk actie
100 min/sms
500 MB3G
2 jaar
Eenmalig: 95,00
23,00 p.m.
kostenoverzicht
Bekijk actie
100 min/sms
2 GB4G
2 jaar
Eenmalig: 80,00
34,00 p.m.
kostenoverzicht
Bekijk actie
1000 min/sms
1 GB4G
2 jaar
Eenmalig: 89,00
23,00 p.m.
kostenoverzicht
Bekijk actie
1000 min/sms
1 GB4G
2 jaar
Eenmalig: 100,00
31,00 p.m.
kostenoverzicht
Bekijk actie
1000 min/sms
1 GB4G
2 jaar
Eenmalig: 90,00
13,00 p.m.
kostenoverzicht
Bekijk actie
Staat jouw telefoonaanbieding er niet tussen? Pas dan je zoekopdracht aan!

Tips en informatie over het vergelijken van telefoon aanbiedingen

Waarschijnlijk ben je op deze website terecht gekomen omdat je op zoek bent naar nieuwe telefoon aanbiedingen. Mogelijk heb je je al enigszins verdiept in het type toestel of wil je gewoon de opvolger van je huidige telefoon. Je zoekt in elk geval een abonnement dat bij je past voor het laagst mogelijke bedrag per maand. Je kan natuurlijk prima terecht bij de lokale telecomwinkel in je woonplaats, maar via onze website vergelijk je in enkele stappen de tarieven van vele telecomwinkels in Nederland. Zo betaal je nooit te veel en heb je altijd het abonnement dat bij je past. Maar waar kan je nu het beste op letten bij het vergelijken van een nieuw abonnement? Wij leggen het je graag uit.

Waar moet je op letten bij het vergelijken van een nieuw telefoon abonnement?

Het kiezen van een nieuw abonnement kan vrij ingewikkeld zijn. Welke provider kan je het beste kiezen? Hoeveel belminuten heb je nodig? Hoeveel MB’s denk je te verbruiken? En zo zijn er nog veel meer vragen die je jezelf kan stellen voordat je tot de juiste beslissing komt. Gelukkig zijn er veel handige websites waar je terecht kunt voor informatie over telefoonabonnementen. Grofweg zijn er drie mogelijkheden voor een abonnement, deze zijn als volgt in te delen:

De traditionele beller

De traditionele beller is iemand die weinig tot geen gebruik maakt van de mogelijkheden van de hedendaagse 4G netwerken. Het zijn mensen die nog geen smartphone hebben of de telefoon alleen gebruiken om te bellen en bereikbaar te zijn. Behoor je tot de mensen die zo nu en dan eens belt en weinig tot niet op internet komt? Dan is een basis abonnement voor jou meer dan genoeg. Vroeger twijfelde deze mensen over een prepaidkaart, maar tegenwoordig is het voor bijna iedereen aantrekkelijker om over te stappen op een mobiel abonnement. Een voordeel van de basis abonnementen is ook de bescheiden databundel. Zo kun je toch de handige features van een smartphone gebruiken zoals Google Maps en Whatsapp. In de meeste gevallen is een sim only abonnement met een kleine bel en sms-bundel voldoende en voordeliger dan prepaid bellen. De gemiddelde kosten voor een basis abonnement bedragen tussen de € 7,50 en € 15,00 per maand.

De gemiddelde beller

Dit zijn mensen met een smartphone die vaak gebruik maken van internet. Ze hebben niet het nieuwste mobieltje, maar wel een toestel met voldoende mogelijkheden. Bijvoorbeeld een mid-range smartphone met een prijskaartje tot € 350,- of de eerdere versie van de Samsung Galaxy S. Als je in deze categorie hoort kies je voor een abonnement met een gemiddeld aantal belminuten (lees: 300 – 500 min) en MB's (tussen de 1000 MB en 2000 MB). Bij een dergelijk abonnement in combinatie met een telefoon voor rond de € 350,- ben je gemiddeld tussen de € 20,- en € 35,- per maand kwijt.

De hardcore beller

En dan is er natuurlijk de hardcore beller. Hardcore bellers maken optimaal gebruik van hun smartphone en zitten vooral veel op internet. Vaak zijn het mensen die altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben op het gebied van smartphones. Bijvoorbeeld de allernieuwste iPhone, Samsung Galaxy S of de nieuwste Huawei Mate. Aan de toestellen zit natuurlijk een hoog prijskaartje rond de € 900,-. Ze beschikken over de nieuwste netwerktechnieken en daarom heb je met 500 MB aan internet per maand echt niet genoeg. Luister je veel online muziek of stream je veel video’s, dan behoor je zeker in deze categorie. Je moet dan denken aan abonnementen van minimaal 3000 MB en vaak onbeperkte belminuten. Deze abonnementen kosten tegenwoordig tussen de € 35,- en € 90,- per maand. Het totale maandbedrag dat je betaalt, dat is afhankelijk van het abonnement en de telefoon. Betaal je de smartphone in één keer, dan zijn de maandelijkse kosten ook lager. Veel mensen kiezen ervoor de telefoon middels een mobiel abonnement in een lening af te betalen.

Wat voor beller ben jij?

Natuurlijk is niet iedere beller in één van deze hokjes te plaatsen en mogelijk zit je ergens tussen de hardcore en gemiddelde beller in. Hopelijk geeft dit je een richting en heb je een idee van wat je ongeveer per maand kwijt bent.

Hoe vergelijk ik mobiele abonnementen op de juiste manier?

Als je eenmaal weet wat voor type beller en internetter je bent, is het tijd voor de volgende stap. Hoe zorg je ervoor dat je niet te veel betaald voor je mobiele abonnement. Bepaal allereerst de minimale hoeveelheid belminuten. Wie kiest voor een te klein abonnement, loopt het risico buiten de bundel te bellen. De provider verwacht dan een bijbetaling. Een bijbetaling is te voorkomen door een ruime marge of een hoge uitschieter van het voorgaande abonnement aan te houden.

Hoe bepaal je jouw belbundel

Het is tegenwoordig best lastig om te bepalen welke bundel echt past. Er zijn heel veel mensen die steeds minder bellen. Sommige mensen bellen juist veel, maar doen dat via Whatsapp of andere stream diensten. Je verbruikt dan geen belminuten, maar data. De hoeveelheid belminuten die mensen nodig hebben daalt tegenwoordig. Al blijft het natuurlijk wel van jou afhankelijk. Bel je dagelijks een uur met je moeder? Dan is een onbeperkte belbundel wel zo fijn. Bel je nooit? Dan heb je meer dan genoeg aan de 100 tot 150 minuten bundels.

Er zijn een aantal providers waarbij data en belminuten gekoppeld zijn. In dat geval moet je bedenken welk type je het meest gebruikt en je abonnement daar op afstemmen.

Hoeveel data verbruik ik?

De hedendaagse telefonie bundels bestaan vooral uit data. Tegenwoordig belt men zelfs via Whatsapp en dan verbruik je dus data in plaats van belminuten. Het zal je niet verbazen dat dataverbruik in de laatste jaren gigantisch is gestegen. Tegenwoordig melden providers al een gemiddeld dataverbruik van 2,2 GB per maand. Hoeveel data verbruik jij? Dat hangt af van wat je online doet. Lees je slechts af en toe een nieuwsberichtje en Whatsapp je af en toe? Dan heb je meer dan genoeg aan een bundel van 500 MB of 1.000 MB. Kijk je regelmatig Facebook en luister je muziek via streaming diensten, dan ga je al snel voorbij de 2.000 MB per maand. Verbruik je nog meer? Dan zit je al snel aan abonnementen vanaf de 10.000 MB Wil je helemaal niet meer nadenken over je verbruik? Dan zijn er tegenwoordig zelfs Unlimited abonnementen.

Er zijn nog altijd providers die zowel 3G als 4G aanbieden. Twijfel je over de keuze tussen deze twee netwerken? Dan is het slim om jezelf af te vragen of je veel op internet zal zitten of weinig. De 3G-netwerken zijn eigenlijk alleen geschikt voor abonnementen met 500 MB of 1000 MB. Wij raden 4G aan bij alle andere abonnementen.

Aansluitkosten

De ene provider rekent eenmalige aansluitkosten, de ander niet. Deel deze kosten door 12, en tel ze op bij de maandelijkse kosten. Vergelijk de providers dan nog een keer.

Tips bij het vergelijken van je mobiele abonnement

Ben je er nog niet helemaal uit? Om het vergelijken nog wat eenvoudiger voor je te maken lees je hieronder een aantal tips die je kunnen helpen bij je zoektocht naar het best passende abonnement.

Tip 1: Virtuele providers zijn dochterondernemingen van grote telecombedrijven, zoals KPN, T-Mobile of Vodafone. De prijzen van deze virtuele providers zijn vaak lager. Een dochteronderneming richt zich vaak op een bepaalde doelgroep.

Tip 2: Tijdelijk een abonnement nodig? Een aantal providers bieden een abonnement dat maandelijks op te zeggen is. Helaas moet je de eventuele mobiele telefoon dan in één keer betalen. In vergelijking tot maandelijks opzegbare abonnementen zijn de één of tweejarige contracten goedkoper. Een maandelijks abonnement is een uitstekend alternatief als je niet precies weet wat jouw verbruik is. Dan probeer je het abonnement eerst een paar maanden uit. Bevalt de provider? Dan is een meerjarig contract een goede manier op te besparen.

Tip 3: Soms is het voordeliger een sim only-abonnement te kiezen, waarbij een telefoon en een abonnement los te verkrijgen zijn.

Tip 4: Wees niet te zuinig. Je krijgt een goed idee van je verbruik als je de afgelopen maanden bekijkt. Weet je niet precies hoeveel data of belminuten je verbruikt? Zorg ervoor dat je niet een te krappe bundel kiest. Want wie buiten de bundel belt, sms’t of internet, moet bijbetalen. Providers rekenen vaak behoorlijke tarieven voor buiten bundel verbruikt. Zorg daarom dat je bundel past bij je gemiddelde gebruik en leg daar iets meer data bovenop. Hou de eerste maanden goed in de gaten zodat je alsnog kunt verhogen. Sommige providers bieden zelfs gratis verlaging aan (slechts de eerste maanden).

Tip 5: Bekijk altijd de algemene voorwaarden. Sommige providers hebben een zogenaamde ‘fair use policy’. Gebruikers moeten bijbetalen of minder internetten als ze meer gebruiken dan de voorwaarden voorschrijft. De ene provider schroeft de internetsnelheid terug, de ander laat klanten bijbetalen.

Tip 6: Vraag altijd een nieuwe simkaart aan. Bij een nieuw abonnement krijg je tegenwoordig altijd een 3-in-1 kaarten van de provider. Verleng je, dan is dat niet altijd het geval. Mocht je dan een nieuwe telefoon kopen, dan kan je met een verkeerde simkaart eindigen. De nieuwe smartphones gebruiken nu alleen nog maar een microsim of nanosim.

Tip 7: Overstappen naar een andere provider? Vraag nummerbehoud aan. Dat is vaak gratis en voorkomt een hoop rompslomp.

Tip 8: Kortingen gelden vaak maar een paar maanden. Kijk vooral naar de prijs die geldt na de actie.

Tip 9: Verleng of stap over na einde looptijd. In het verlengde van Tip 8 raden we je altijd aan om na de looptijd van je abonnement (1 of 2 jaar) altijd het huidige aanbod te vergelijken. Veel abonnementen hebben namelijk een korting over 2 jaar en die worden aan het einde van de looptijd dus duurder. Daarnaast werden de abonnementen in de laatste jaren goedkoper. De kans is dus groot dat je bij het vergelijken een goedkoper abonnement treft. Het is zonde om die kans niet te pakken.

Keuzehulp: